Podstawowe informacje o gwarancji

Gwarancja Immergas

Sprawdź które urządzenia Immergas są objęte obowiązkową 2 letnią gwarancją producenta, z możliwością bezpłatnego wydłużenia jej o kolejne 3 lata, oraz dowiedz się jak z niej skorzystać.

Jak zarejestrować urządzenie w programie Gwarancja 2+3

Kliknij przycisk poniżej, przejdź do Panelu Klienta, wprowadź dane: numer seryjny urządzenia, miejsce zakupu, NIP z dokumentu zakupu, dane firmy od której kupiłeś, załącz fakturę, a na koniec podaj nam swój email.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące gwarancji Immergas

Gwarancja Immergas – warunki, przedłużenie, odzyskanie gwarancji

  1. Immergas Polska Sp. z o.o. (zwana w dalszej treści „Immergas” lub „Gwarant”) gwarantuje, że zakupione urządzenie jest wolne od wad fizycznych, zobowiązując się jednocześnie -w razie ujawnienia takich wad w okresie gwarancyjnym – do ich usunięcia na swój koszt poprzez naprawę lub wymianę wadliwych podzespołów.
  2. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty pierwszego uruchomienia urządzenia (lecz nie dłużej niż 30 miesięcy od daty zakupu).
  3. Wszelkich prac w okresie obowiązywania gwarancji, wynikających z obsługi serwisowej urządzenia może dokonywać jedynie Serwisant Immergas legitymujący się ważną akredytacją (zwany w dalszej treści „Serwisantem”). Aktualna lista akredytowanych firm serwisowych dostępna jest na stronie internetowej www.immergas.pl. Firmy te są niezależnymi podmiotami gospodarczymi, z którymi Gwarant współpracuje w oparciu o umowę świadczenia usług i za działania którego, z wyjątkiem czynności podejmowanych w ramach usunięcia zgłoszonych wad, nie ponosi odpowiedzialności. Wszystkie zastrzeżenia dotyczące pracy Serwisantów należy zgłaszać pisemnie lub pocztą elektroniczną
    na adres e-mail: serwis@immergas.pl.
  4. Gwarancja na kocioł Immergas obowiązuje wyłącznie w przypadku spełnienia łącznie następujących warunków:
    a) zakupienia kotła przez Użytkownika bądź Instalatora w punkcie sprzedaży posiadającym ważną Akredytację Immergas (lista akredytowanych punktów na stronie www.immergas.pl);
    b)zainstalowania kotła zgodnie z obowiązującymi w Polce przepisami i normami przez osoby posiadające wymagane prawem uprawnienia;
    c) dokonania przez Serwisanta pierwszego uruchomienia kotła wraz z regulacją, potwierdzonego odpowiednim wpisem do karty gwarancyjnej;
    d) wykonania przez Serwisanta odpłatnego przeglądu kotła, pomiędzy 10 a 12 miesiącem eksploatacji (licząc od daty pierwszego uruchomienia), potwierdzonego odpowiednim wpisem do karty gwarancyjnej.
  5. Okres gwarancji może być wydłużony do 60 miesięcy od daty jego pierwszego uruchomienia (lecz nie dłużej niż 66
    miesięcy od daty zakupu), pod warunkiem wypełnienia łącznie następujących kryteriów:
    a) spełnienia warunków zawartych w punkcie 4;
    b) rejestracji urządzenia na stronie internetowej www.immergas.pl w terminie do 24 miesięcy od daty pierwszego uruchomienia;
    c) wykonania okresowych odpłatnych przeglądów kotła przez Serwisanta raz w roku (lecz nie później niż 12 miesięcy od poprzedniego przeglądu), potwierdzonych odpowiednimi wpisami do karty gwarancyjnej.
  6. Gwarancją objęte są urządzenia zakupione w Polsce i obowiązuje ona wyłącznie na terenie Polski.
  7. Gwarancja obejmuje urządzenie użytkowane w miejscu, gdzie dokonano jego pierwszego uruchomienia przez Serwisanta.
  8. Dopuszcza się sprawdzenie szczelności i poprawności pracy instalacji przez Instalatora, w postaci zasilenia w media i chwilowego załączenia kotła bez jakichkolwiek regulacji, pod warunkiem zachowania wymagań zawartych w pkt. 9
  9. Pierwsze uruchomienie kotła może być wykonane gdy:
    a) kocioł jest prawidłowo podłączony do instalacji elektrycznej, gazowej, wodnej i przewodów powietrzno-spalinowych;
    b) instalacja gazowa jest wykonana i sprawdzona pod względem szczelności, odpowietrzona i odebrana przez upoważnioną osobę, spełniającą określone ustawowo wymagania;
    c) instalacja centralnego ogrzewania została pozbawiona zanieczyszczeń mechanicznych (wypłukana), jest napełniona czynnikiem grzewczym i sprawdzona pod względem szczelności przez wykonawcę instalacji.
    W przypadku niespełnienia powyższych warunków Serwisant ma prawo do odstąpienia od obowiązku uruchomienia urządzenia. Koszty dodatkowych prac niezbędnych do prawidłowego działania kotła wraz z instalacją grzewczą ponosi użytkownik.
  10. Pierwsze uruchomienie kotła przez Serwisanta obejmuje:
    a) sprawdzenie prawidłowości podłączenia urządzenia do instalacji elektrycznej, gazowej, wodnej i przewodów powietrzno-spalinowych;
    b) regulację parametrów kotła;
    c) sprawdzenie zadziałania zabezpieczeń kotła;
    d) instruktaż Użytkownika w zakresie eksploatacji urządzenia.
  11. Koszt usługi w zakresie pierwszego uruchomienia kotła pokrywa Immergas.
    Koszty dojazdu Serwisanta do urządzenia, podłączenia dodatkowych akcesoriów oraz kontrola i ewentualne regulacje instalacji centralnego ogrzewania nie wchodzą w zakres pierwszego uruchomienia i obciążają Użytkownika.
  12. Serwisant dopuszcza urządzenie do eksploatacji i potwierdza rozpoczęcie gwarancji pod warunkiem:
    – zainstalowania kotła zgodnie z obowiązującymi w Polsce normami i przepisami, potwierdzone odpowiednimi protokołami odbioru;
    – podłączenia kotła do zamkniętej instalacji c.o.;
    – zainstalowania odpowiednich atestowanych filtrów siatkowych na podłączeniach kotła do instalacji centralnego ogrzewania, na zasilaniu kotła wodą użytkową, na zasilaniu kotła gazem. Przed i za filtrami wodnymi muszą znajdować się zawory odcinające;
    – podłączenia kotła do sprawnie wykonanych i działających instalacji wodnej, gazowej, elektrycznej oraz powietrzno-spalinowej.
    Kocioł przystosowany do zasilania gazem płynnym może być zasilany wyłącznie propanem technicznym, ze zbiornika lub baterii zbiorników gazu usytuowanych na zewnątrz budynku.
  13. Gwarancja nie obejmuje:
    – uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania;
    – uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego montażu, a w szczególności uszkodzeń mechanicznych;
    – urządzenia użytkowanego niezgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi,
    – urządzenia, w którym dokonano ingerencji, przeróbek i napraw przez osoby nie posiadające autoryzacji Immergas,
    – uszkodzeń powstałych wskutek niewłaściwych parametrów napięcia elektrycznego i przepięć elektrycznych;
    – uszkodzeń powstałych wskutek niewłaściwego ciśnienia gazu zasilającego kocioł;
    – uszkodzeń spowodowanych działaniem czynników atmosferycznych i zdarzeń losowych (np. uszkodzeń będących szkodami górniczymi lub do których doszło w wyniku pożaru, zalania, katastrofy budowlanej, trzęsienia ziemi, huraganu, tornada, zamieci śnieżnej, zamieszek, aktów terrorystycznych oraz działań wojennych);
    – podzespołów ulegających naturalnemu eksploatacyjnemu zużyciu takich jak: anoda zasobnika c.w.u., elektrody, izolacje termiczne palnika, uszczelnienia, wkład zaworu bezpieczeństwa; w przypadku stwierdzenia ich zużycia i konieczności wymiany koszt części i usługi ponosi Użytkownik;
    – czynności konserwacyjnych takich jak: usuwanie zanieczyszczeń (szczególnie osadów wapiennych, brudu, kurzu, tłuszczu etc.), smarowanie elementów ruchomych, odblokowanie po zadziałaniu zabezpieczenia;
    – uszkodzeń powstałych na skutek pracy urządzenia z czynnikiem grzewczym, wodą użytkową, gazem zasilającym lub powietrzem niespełniającymi wymogów opisanych w instrukcji obsługi, normach oraz przepisach obowiązujących na terenie Polski;
    – sytuacji, w których nie potwierdzono zgłoszonej uprzednio wady urządzenia w trakcie wizyty Serwisanta.
  14. Warunkiem realizacji roszczeń w ramach gwarancji jest przedstawienie dowodu zakupu opatrzonego datą sprzedaży.
  15. Naprawa urządzenia będzie dokonana niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wady do Serwisanta. W wyjątkowych przypadkach okres ten może ulec wydłużeniu o czas sprowadzania części zamiennych od producenta, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przy zamawianiu części.
  16. Na wymienione w ramach gwarancji części i podzespoły kotła (z wyjątkiem części, które uległy naturalnemu eksploatacyjnemu zużyciu) przysługuje 24 miesięczny okres gwarancyjny, nie krótszy jednak niż okres gwarancji na kocioł ustalony zgodnie z postanowieniami pkt. 4 albo 5 niniejszych Warunków Gwarancji.
  17. Czynności serwisowe związane z czyszczeniem, konserwacją i okresową regulacją urządzenia nie są objęte gwarancją i wykonywane będą każdorazowo na koszt i zlecenie Użytkownika.
  18. Użytkownikowi przysługuje prawo wymiany urządzenia na nowe lub zwrot środków pieniężnych w przypadku stwierdzenia przez Serwisanta wady fabrycznej niemożliwej do usunięcia.
  19. Poprzez naprawę istotną urządzenia rozumie się naprawę podzespołów urządzenia w ramach jednego zgłoszenia, których łączna wartość przekracza 35% wartości urządzenia ustalonej według cen katalogowych obowiązujących w dniu naprawy. W przypadku braku możliwości ustalenia wartości urządzenia bierze się pod uwagę wartość urządzenia o parametrach zbliżonych.
  20.  W sprawach nieuregulowanych warunkami niniejszej gwarancji zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  21. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady fizyczne rzeczy.
  1. Immergas Polska Sp. z o.o. (zwana w dalszej treści „Immergas” lub „Gwarant”) gwarantuje, że zakupione urządzenie jest wolne od wad fizycznych, zobowiązując się jednocześnie — w razie ujawnienia takich wad w okresie gwarancyjnym — do ich usunięcia na swój koszt poprzez naprawę lub wymianę wadliwych podzespołów.
  2. Okres gwarancji na pompy ciepła rozpoczyna się od dnia pierwszego uruchomienia urządzenia w miejscu stałego montażu, lecz nie później niż 6 miesięcy od daty zakupu i wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji może być wydłużony do 60 miesięcy od dnia pierwszego uruchomienia (lecz nie dłużej niż 66 miesięcy od daty zakupu) pod warunkiem wypełnienia łącznie kryteriów zawartych w punktach 4 i 5.
  3. Wszelkich prac w okresie obowiązywania gwarancji, wynikających z obsługi serwisowej urządzenia może dokonywać jedynie osoba posiadająca aktualne uprawnienia do obsługi pomp ciepła Immergas (zwana w dalszej treści Serwisantem). Aktualna lista uprawnionych firm serwisowych dostępna jest na stronie internetowej www.immergas.pl. Firmy te są niezależnymi podmiotami gospodarczymi, z którymi Gwarant współpracuje w oparciu o umowę świadczenia usług i za działania którego nie ponosi odpowiedzialności. Wszystkie zastrzeżenia dotyczące pracy Serwisantów należy zgłaszać pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: serwis@immergas.pl.
  4. Gwarancja na urządzenie obowiązuje wyłącznie w przypadku:
    a) zainstalowania zgodnie z obowiązującymi w Polce przepisami i normami przez osoby posiadające wymagane prawem uprawnienia;
    b) dokonania pierwszego uruchomienia wraz z regulacją przez Serwisanta, potwierdzonego odpowiednim wpisem do karty gwarancyjnej;
    c) wykonania odpłatnego przeglądu przez Serwisanta, pomiędzy 10 a 12 miesiącem eksploatacji (licząc od daty pierwszego uruchomienia), potwierdzonego odpowiednim wpisem do karty gwarancyjnej.
  5. Okres gwarancji może być wydłużony do 60 miesięcy od dnia pierwszego uruchomienia (lecz nie dłużej niż 66 miesięcy od daty zakupu) pod warunkiem wypełnienia łącznie kryteriów:
    a) spełnienia warunków zawartych w punkcie 4;
    b) rejestracji urządzenia na stronie internetowej www.immergas.pl w terminie do 24 miesięcy od daty pierwszego uruchomienia;
    c) wykonania okresowych odpłatnych przeglądów urządzenia przez Serwisanta odpowiednio po 2, 3 oraz 4 roku eksploatacji (do 12 miesięcy licząc od daty ostatniego przeglądu), potwierdzonych odpowiednimi wpisami do karty gwarancyjnej.
  6. Gwarancją objęte są urządzenia zakupione w Polsce i obowiązuje ona wyłącznie na terenie Polski.
  7. Gwarancja obejmuje urządzenia użytkowane w miejscu, gdzie dokonano jego pierwszego uruchomienia przez Serwisanta.
  8. Zakres czynności wchodzących w zakres pierwszego uruchomienia znajduje się w instrukcji montażu i obsługi urządzenia.
  9. Pierwsze uruchomienie może być wykonane gdy:
    a) urządzenie jest podłączone do instalacji elektrycznej, grzewczej i czynnika chłodniczego zgodnie z obowiązującymi w Polsce normami i przepisami, wytycznymi zawartymi w instrukcji obsługi i montażu urządzenia oraz innych materiałach Producenta, jak również z ogólnymi zasadami dobrej praktyki instalatorskiej.
    b) instalacja centralnego ogrzewania została pozbawiona zanieczyszczeń mechanicznych (wypłukana), jest napełniona czynnikiem grzewczym i sprawdzona pod względem szczelności przez wykonawcę instalacji.
  10. Pierwsze uruchomienie urządzenia przez Serwisanta obejmuje:
    a) sprawdzenie prawidłowości podłączenia urządzenia do instalacji elektrycznej, grzewczej i czynnika chłodniczego;
    b) regulację parametrów urządzenia;
    c) sprawdzenie zadziałania zabezpieczeń urządzenia;
    d) instruktaż Użytkownika w zakresie eksploatacji urządzenia.
  11. Koszt usługi w zakresie pierwszego uruchomienia pokrywa producent. Koszty dojazdu Serwisanta do urządzenia, podłączenia dodatkowych akcesoriów oraz kontrola i ewentualne regulacje instalacji centralnego ogrzewania nie wchodzą w zakres pierwszego uruchomienia i obciążają użytkownika.
  12. Gwarancja nie obejmuje:- uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania;- uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego montażu, a w szczególności uszkodzeń mechanicznych;- urządzenia użytkowanego niezgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi,- urządzenia, w którym dokonano ingerencji, przeróbek i napraw przez osoby nieposiadające autoryzacji Immergas Polska, – uszkodzeń powstałych wskutek niewłaściwych parametrów napięcia elektrycznego i przepięć elektrycznych;- uszkodzeń powstałych wskutek niewłaściwego ciśnienia gazu zasilającego;- uszkodzeń spowodowanych działaniem czynników atmosferycznych i zdarzeń losowych (np. uszkodzeń będących szkodami górniczymi lub do których doszło w wyniku pożaru, zalania, katastrofy budowlanej, trzęsienia ziemi, huraganu, tornada, zamieci śnieżnej, zamieszek, aktów terrorystycznych oraz działań wojennych);- podzespołów ulegających naturalnemu eksploatacyjnemu zużyciu, takich jak: anoda zasobnika c.w.u., uszczelnienia, elektrody, izolacje termiczne palnika, wkład zaworu bezpieczeństwa; w przypadku stwierdzenia ich zużycia i konieczności wymiany koszt części i usługi ponosi użytkownik;- czynności konserwacyjnych takich jak: usuwanie zanieczyszczeń (szczególnie osadów wapiennych, brudu, kurzu, tłuszczu etc.), smarowanie elementów ruchomych, odblokowanie po zadziałaniu zabezpieczenia;- uszkodzeń powstałych na skutek pracy urządzenia z czynnikiem grzewczym, wodą użytkową, gazem zasilającym lub powietrzem niespełniającymi wymogów opisanych w instrukcji obsługi, normach oraz przepisach obowiązujących na terenie Polski;- sytuacji, w których nie stwierdzono wady urządzenia w trakcie wizyty Serwisanta.
  13. Warunkiem realizacji roszczeń w ramach gwarancji jest przedstawienie dowodu zakupu opatrzonego datą sprzedaży.
  14. Naprawa urządzenia będzie dokonana niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wady do uprawnionej firmy serwisowej. W wyjątkowych przypadkach okres ten może ulec wydłużeniu o czas sprowadzenia części zamiennych od producenta, o czym użytkownik zostanie poinformowany przy zamawianiu części.
  15. Na wymienione w ramach gwarancji części i podzespoły pompy ciepła (z wyjątkiem części, które uległy naturalnemu eksploatacyjnemu zużyciu) przysługuje 24 miesięczny okres gwarancyjny, nie krótszy jednak niż okres gwarancji na pompę ciepła ustalony zgodnie z postanowieniami pkt. 2 niniejszych Warunków Gwarancji.
  16. Czynności serwisowe związane z czyszczeniem, konserwacją i okresową regulacją urządzenia wykonywane będą na koszt użytkownika.
  17. Użytkownikowi przysługuje prawo wymiany urządzenia na nowe lub zwrot środków pieniężnych w przypadku stwierdzenia przez Serwisanta wady fabrycznej niemożliwej do usunięcia.
  18. Poprzez naprawę istotną urządzenia rozumie się naprawę podzespołów urządzenia w ramach jednego zgłoszenia, których łączna wartość przekracza 35% wartości urządzenia ustalonej według cen katalogowych obowiązujących w dniu naprawy. W przypadku braku możliwości ustalenia wartości urządzenia bierze się pod uwagę wartość urządzenia o parametrach zbliżonych
  19. W sprawach nieuregulowanych warunkami niniejszej gwarancji zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  20. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady.

Lista aktywnych serwisów Immergas znajduje się na stronie internetowej: https://www.immergas.pl/serwisy/

Przedłużenie gwarancji jest bezpłatne. Warunkiem utrzymania gwarancji jest wykonywanie corocznych, płatnych przeglądów.
Aby mieć możliwość przedłużenia gwarancji do maksymalnie 5 lat, należy zarejestrować urządzenie TUTAJ

 

 

Prawdopodobnie próbujesz zalogować się do Portalu Obsługi Serwisowej, który jest przeznaczony wyłącznie dla pracowników firmy oraz serwisów. Na stronie w prawym górnym Rogu jest przekierowanie do panelu klienta. Kliknij ZAREJESTRUJ SIĘ lub kliknij ZALOGUJ.

Prosimy o chwilę cierpliwości, serwisant ma 14 dni na zarejestrowanie zdarzenia w naszym systemie. Państwa urządzenie znajduje się w Poczekalni, jak tylko Serwisant zarejestruje pierwsze urudchomienie w naszym systemie – okres gwarancji automatycznie się uruchomi, a Państwo zostaną o tym powiadomieni wiadomością email.

Jak najbardziej, w celu uzyskania duplikatu należy zwrócić się do serwisu, który w Twoim imieniu wystąpi do nas z prośbą o jego wydanie, duplikat jest płatny 61,5 zł brutto. Proszę zgłosić zapotrzebowanie na duplikat karty serwisantowi. Do wystawienia duplikatu niezbędny jest numer seryjny (fabryczny) kotła – do znalezienia na tabliczce znamionowej lub opakowaniu kotła.

Aby wykonać przegląd kotła, niepotrzebne jest żadne specjalne pozwolenie. Natomiast czy przegląd kotła zostanie uznany jako przedłużający okres gwarancyjny – jest to zawsze sprawa indywidualna, wymagająca poznania opinii serwisanta o stanie kotła i wielkości opóźnienia.
W celu odzyskania gwarancji należy jak najszybciej wykonać przegląd, po jego zrobieniu napisać maila na adres: serwis@immergas.pl z prośbą o przywrócenie gwarancji.
W mailu należy podać: numer seryjny kotła, datę, kiedy powinien być zrobiony przegląd, datę, kiedy został zrobiony oraz imię i nazwisko serwisanta, który zrobił przegląd (musi to być serwisant, który posiada uprawnienia do obsługi naszych urządzeń).

To świetnie już niedługo będziesz mógł korzystać z urządzenia Immergas. Pamiętaj, że po instalacji należy zlecić uruchomienie urządzenia uprawnionemu serwisowi, który znajdziesz tutaj. Takie podwójne sprawdzenie to gwarancja dla Ciebie, że instalacja została przeprowadzona zgodnie ze sztuką i Twoja instalacja jest wolna od wad.

Aby mieć pewność, że instalacja została wykonana zgodnie ze sztuką i jest bezpieczna, uprawnienia do uruchomienia posiadają jedynie specjalnie przeszkoleni przez nas serwisanci. To, dlatego musisz umówić kolejnego fachowca. Znalezienie odpowiedniej osoby nie jest trudne. Wystarczy, że wejdziesz tutaj, a na pewno znajdziesz odpowiednich fachowców w swojej okolicy. Nie martw się też o dodatkowe koszty, sama usługa jest bezpłatna. Przygotuj się jednak, że będziesz musiał opłacić koszty dojazdu serwisant i ewentualne usługi dodatkowe, niewchodzące w zakres usługi pierwszego uruchomienia.

Sama usługa pierwszego uruchomienia jest bezpłatna, a w jej skład wchodzą ściśle określone czynności. Serwis w ramach pierwszego uruchomienia:

  • sprawdzi czy urządzenie podłączone jest prawidłowo do instalacji wodnej, gazowej, elektrycznej, ogrzewczej i kominowej
  • wyreguluje kocioł ustawiając zakres pracy, a także ustawi maksymalną moc na c.o. zgodnie z zapotrzebowaniem budynku na ciepło
  • skontroluje i ustawi wymagane parametry
  • podpisując protokół uprawomocni ochronę gwarancyjną

Inne niż wyżej wymienione usługi oraz dojazd serwisanta są płatne i pokrywane przez właściciela urządzenia. Więcej znajdziesz w warunkach gwarancji.