Wytyczne związane z serwisowaniem i naprawami produktów Immergas w czasie koronawirusa - aktualizacja
Drogi Kliencie,
Immergas Polska, wspierana rekomendacją stowarzyszeń branżowych, nie wyklucza działań w zakresie konserwacji, uruchomienia lub rozwiązywania problemów związanych z naprawą urządzeń grzewczych, pod warunkiem przeprowadzania ich zgodnie z aktualnymi zaleceniami Ministerstwa Zdrowia w zakresie ochrony osobistej przed zakażeniem się koronawirusem.
Aby było to łatwiejsze w czerwcu 2020 powstał dedykowany e-book "Zasady bezpieczeństwa podczas prac instalacyjnych i serwisowych.” Zapraszamy do przypomnienia lub zapoznania się z materiałem
Oczekujemy, że nasi pracownicy, współpracownicy i firmy serwisowe będą przestrzegać zasad higieny, utrzymywania zalecanych odległości, pracy na osobności, aby rozprzestrzenianie się koronawirusa było jak najbardziej ograniczone, a życie osób z grup ryzyka było chronione.
Poniższe wytyczne przygotowaliśmy w trosce o zdrowie i życie zarówno Państwa, użytkowników naszych produktów, jak i współpracujących z Immergas Polska serwisantów i instalatorów w sytuacji, kiedy prace serwisowe są konieczne.
Umówienie wizyty
- Umów się na wizytę tylko w przypadku braku zagrożenia zarażenia innych. Jeśli przebywasz na kwarantannie, miałeś kontakt z osobą zarażoną, przełóż spotkanie na inny termin.
- Jeśli klient jest w złym stanie zdrowia, serwisant ma prawo anulować zlecenie. Serwisant jest odpowiedzialny za swoje bezpieczeństwo w codziennej pracy.
Wizyta
- Dokładny przebieg kontaktu na miejscu powinien być ustalony przez każdą firmę indywidualnie. Jeśli jest konieczny osobisty kontakt serwisanta z klientem lub dostęp do systemu grzewczego, powinno zostać to uzgodnione z wyprzedzeniem przez telefon, z omówieniem zasad bezpieczeństwa (np. dostęp bez klienta).
- Krytyczną sytuacją podczas wizyty jest powitanie lub pożegnanie. Nie podajemy ręki.
- Ważne jest, aby zachować odległość 2 metrów przy wejściu, również podczas przejścia do kotłowni.
- Zaleca się aby serwisant nosił maseczkę ochronną i rękawiczki podczas wykonywania prac serwisowych.
- Każda osoba mająca kontakt z serwisantem również powinna mieć maseczkę ochronną.
- Ważne aby pamiętać, by nie dotykać twarzy ręką w rękawiczce. W przypadku rękawiczek lateksowych można je zdezynfekować i przetrzeć czystym ręcznikiem papierowym.
- To nie jest dobry czas, aby przyglądać się przebiegowi prac serwisanta. Należy pozwolić mu pracować samemu.
- Podczas końcowej rozmowy po wykonaniu pracy, należy również zachować niezbędną odległość 2 metrów.
- Serwisant powinien pamiętać o dokładnym myciu rąk po skończonej pracy. Prosimy o udostępnienie miejsca i środków do umycia rąk, a w miarę możliwości płynu do dezynfekcji.
- Po wizycie należy zdezynfekować miejsca, których mógł dotykać serwisant.
Protokół wykonanej pracy
- Po wykonaniu czynności serwisowych, klient powinien zostać poinformowany osobiście lub telefonicznie o wykonanej pracy.
- W porozumieniu z klientem serwisant może na tym zakończyć raport lub przesłać protokół mailowo.
- Obecnie - z powodu przepisów higienicznych - Immergas Polska nie wymaga podpisu klienta. Ten fakt powinien być także zaznaczony przez serwisanta w protokole.
W przypadku pytań związanych z obsługą gwarancyjną Państwa urządzenia do dyspozycji pozostaje
- mail: serwis@immergas.pl
- infolinia 422 124 422 oraz nr tel. 42 649 36 21.
Pamiętajmy, że nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze i zależy od nas samych.
Poniżej znajdują się procedury dla instalatorów, serwisantów, dystrybutorów i klientów rekomendowane przez Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych oraz Główny Inspektorat Sanitarny.
Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią.
"Spiug pismo dostawcy 15.04.2020"
"Spiug pismo instalator 15.04.2020"
"SPIUG pismo Klienci bezpieczeństwo ws. koronawirusa 15.04.2020"
"SPIUG pismo serwisant bezpieczeństwo przed koronawirusem 15.04.2020"
Życzymy dużo zdrowia!
Zespół Immergas Polska