Adam Bielecki i Maciej Janowski w kampanii "Razem dla czystego powietrza"

Udostępnij:

Adam Bielecki i Maciej Janowski w kampanii #razemdlaczystegopowietrza

Najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) „Zmiany klimatu 2021: podstawy fizyczne” pokazuje wyraźnie, że zbliżamy się do nieuchronnej katastrofy. Jak mówią eksperci, jeszcze bardziej niż poprzednie podkreśla on wpływ działalności człowieka na ocieplenie klimatu. Znane osoby coraz częściej angażują się w kampanie społeczne, zachęcające do przejścia na ekologiczne źródła ciepła. Jeśli to ostatni dzwonek na zmiany, to co można zrobić we własnym zakresie?

Eksperci biją na alarm

9 sierpnia światło dzienne ujrzał najnowszy raport IPCC, opracowany przez naukowców z 66 krajów. To cyklicznie wydawany dokument, który bliżej przygląda się wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Bazuje na opiniach ekspertów z całego świata. W przeszłości dał on podstawy do paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku. Kolejne raporty zostaną opublikowane na początku 2022 roku.

Według najnowszych ustaleń należy pilnie zająć się nie tylko radykalnym ograniczeniem emisji CO2, lecz także innych gazów cieplarnianych – w szczególności metanu. Osiągnięcie zeroemisyjności powinno być priorytetem dla wszystkich krajów. Naukowcy ostrzegają, że to już czerwony alarm dla ludzkości. Coraz bardziej niepokojące są susze, powodzie, pożary czy huragany. Ich skala przybiera na sile. Takie natężenie zjawisk wymaga współdziałania wszystkich podmiotów: władz, biznesu, a także osób prywatnych. To właśnie suma działań ma szansę przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Nie można mieć wątpliwości co do roli czynnika antropogenicznego. Nie ma już miejsca na przekładanie działań, krótkowzroczne plany czy wypowiedzi denialistów klimatycznych w publicznym dyskursie. Tempo ocieplania klimatu jest bowiem zatrważające.

Rośnie świadomość Polaków

Krzepiący jest jednak fakt, że coraz więcej mówi się o konieczności podjęcia działań i odpowiedzialności każdego z nas za klimat. Nie tylko biznes i ustawodawcy mają moc zmian – choć ich rola rzeczywiście jest w tym procesie kluczowa.

Ograniczanie śladu węglowego stało się dla wielu istotnym wyzwaniem. Świadome podejście do latania samolotem, wybieranie komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy eliminowanie mięsa z diety to tylko niektóre z rekomendowanych działań.

RAZEM DLA CZYSTEGO POWIETRZA

Na branży grzewczej spoczywa wielka odpowiedzialność, a także obowiązek wspierania akcji i kampanii edukacyjnych, których zadaniem jest nagłaśnianie i przeciwdziałanie niszczeniu środowiska. Dlatego w Immergas już od wielu miesięcy działamy na rzecz czystego powietrza.

Nowa odsłona kampanii #razemdlaczystegopowietrza ma na celu zwrócenie uwagi na problem smogu i zanieczyszczonego powietrza w Polsce oraz podsuwa rozwiązania, jak można temu przeciwdziałać.

Do promowania idei wspólnych działań zaprosiliśmy Adama Bieleckiego – himalaistę oraz Macieja Janowskiego – kapitana ekstraligowej drużyny żużlowej, którzy jednym głosem promują wspólne działania na rzecz czystego powietrza. Filmy z ich udziałem oraz więcej o kampanii znajdą Państwo na stronie https://razemdlaczystegopowietrza.pl/.

Poprzez naszą kampanię pragniemy zachęcać ludzi do pozytywnych zmian, aby zjednoczyć się do walki o lepsze powietrze – mówi Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas Polska. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest zachęcanie do wspólnego działania. To skala podejmowanych działań jest w stanie uczynić faktyczną różnicę. W ramach kampanii utworzyliśmy stronę razemdlaczystegopowietrza.pl, na której znane osoby opowiadają o problemie smogu. Portal skupia też różnorodne statystyki dotyczące jakości powietrza w naszym kraju. Pokazujemy skalę problemu, ale proponujemy również rozwiązanie, wskazując na dofinansowania ekologicznych instalacji grzewczych – dodaje.

Kampania wpisuje się również w strategię odpowiedzialnego biznesu Immergas, mającej na celu upowszechnianie proekologicznych postaw i zachowań.

Czas na ekologiczne źródła ciepła

Bazowanie na rzetelnych statystykach, badaniach i raportach jest dziś kluczowe, aby faktycznie uświadomić sobie problem kryzysu klimatycznego. Pozwoli to podejmować racjonalne decyzje zakupowe, świadomie wybierać środki transportu czy zdecydować się na wymianę pieca węglowego na ekologiczną pompę ciepła. Nowoczesne technologie są bowiem nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, lecz również dla portfela. Co więcej, wciąż można korzystać z ulg i dofinansowań na ten cel.

WIEM, JAK BYĆ EKO

To kampania, będąca kontynuacją i rozszerzeniem działań #razemdlaczystegopowietrza. Na dedykowanej stronie https://wiemjakbyceko.pl/ w przystępnym językiem prezentujemy zasadę działania pomp ciepła Immergas oraz ich zalety, z naciskiem na ekologiczny sposób działania tych urządzeń. Kluczowym elementem komunikacji jest wyjątkowy materiał video, opowiadający historię drużyny R32 i misji specjalnej, jaką jest dostarczenie ciepła do domu. – Poprzez naszą kampanię pragniemy zachęcać ludzi do pozytywnych zmian, aby zjednoczyć się do walki o lepsze powietrze – podsumowuje Magdalena Oskiera.