Wytyczne związane z serwisowaniem i naprawami produktów Immergas w czasie koronawirusa

Udostępnij:

Drogi Kliencie,

w nowej rzeczywistości, która wymaga od nas daleko posuniętej ostrożności, zachowanie odpowiednich procedur prac instalacyjnych i serwisowych jest niezwykle ważne. 

Immergas Polska, wspierana rekomendacją stowarzyszeń branżowych, nie wyklucza działań w zakresie konserwacji, uruchomienia lub rozwiązywania problemów związanych z naprawą urządzeń grzewczych, pod warunkiem przeprowadzania ich zgodnie z aktualnymi zaleceniami Ministerstwa Zdrowia w zakresie ochrony osobistej przed zakażeniem się koronawirusem.

Oczekujemy, że nasi pracownicy, współpracownicy i firmy serwisowe będą przestrzegać zasad higieny, utrzymywania zalecanych odległości, pracy na osobności, aby rozprzestrzenianie się koronawirusa było jak najbardziej ograniczone, a życie osób z grup ryzyka było chronione.

Poniższe wytyczne przygotowaliśmy w trosce o zdrowie i życie zarówno Państwa, użytkowników naszych produktów, jak i współpracujących z Immergas Polska serwisantów i instalatorów w sytuacji, kiedy prace serwisowe są konieczne.

Umówienie wizyty

  • Umów się na wizytę tylko w przypadku braku zagrożenia zarażenia innych. Jeśli przebywasz na kwarantannie, miałeś kontakt z osobą zarażoną, przełóż spotkanie na inny termin.
  • Jeśli klient jest w złym stanie zdrowia, serwisant ma prawo anulować zlecenie. Serwisant jest odpowiedzialny za swoje bezpieczeństwo w codziennej pracy.
  • Dla produktów, których termin obowiązkowego przeglądu przypada w okresie 1.03.2020 – 30.06.2020, warunki gwarancji zostają podtrzymane na okres kolejnych 3 miesięcy. To oznacza, że prace konserwacyjne, jak przeglądy, można wykonać do 30.09.2020, bez utraty praw wynikających z zawartej umowy gwarancyjnej z Immergas Polska.

Wizyta

  • Dokładny przebieg kontaktu na miejscu powinien być ustalony przez każdą firmę indywidualnie. Jeśli jest konieczny osobisty kontakt serwisanta z klientem lub dostęp do systemu grzewczego, powinno zostać to uzgodnione z wyprzedzeniem przez telefon, z omówieniem zasad bezpieczeństwa (np. dostęp bez klienta).
  • Krytyczną sytuacją podczas wizyty jest powitanie lub pożegnanie. Nie podajemy ręki.
  • Ważne jest, aby zachować odległość 2 metrów przy wejściu, również podczas przejścia do kotłowni.
  • Zaleca się aby serwisant nosił maseczkę ochronną i rękawiczki podczas wykonywania prac serwisowych.
  • Każda osoba mająca kontakt z serwisantem również powinna mieć maseczkę ochronną.
  • Ważne aby pamiętać, by nie dotykać twarzy ręką w rękawiczce. W przypadku rękawiczek lateksowych można je zdezynfekować i przetrzeć czystym ręcznikiem papierowym.
  • To nie jest dobry czas, aby przyglądać się przebiegowi prac serwisanta. Należy pozwolić mu pracować samemu.
  • Podczas końcowej rozmowy po wykonaniu pracy, należy również zachować niezbędną odległość 2 metrów.
  • Serwisant powinien pamiętać o dokładnym myciu rąk po skończonej pracy. Prosimy o udostępnienie miejsca i środków do umycia rąk, a w miarę możliwości płynu do dezynfekcji. 
  • Po wizycie należy zdezynfekować miejsca, których mógł dotykać serwisant.

Protokół wykonanej pracy

  • Po wykonaniu czynności serwisowych, klient powinien zostać poinformowany osobiście lub telefonicznie o wykonanej pracy.
  • W porozumieniu z klientem serwisant może na tym zakończyć raport lub przesłać protokół mailowo.
  • Obecnie - z powodu przepisów higienicznych - Immergas Polska nie wymaga podpisu klienta. Ten fakt powinien być także zaznaczony przez serwisanta w protokole.

W przypadku pytań związanych z obsługą gwarancyjną Państwa urządzenia do dyspozycji pozostaje

Pamiętajmy, że nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze i zależy od nas samych.

 

Poniżej znajdują się procedury dla instalatorów, serwisantów, dystrybutorów i klientów rekomendowane przez Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych oraz Główny Inspektorat Sanitarny.

Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią.

 

"Spiug pismo dostawcy 15.04.2020"

"Spiug pismo instalator 15.04.2020"

"SPIUG pismo Klienci bezpieczeństwo ws. koronawirusa 15.04.2020"

"SPIUG pismo serwisant bezpieczeństwo przed koronawirusem 15.04.2020"

 

Życzymy dużo zdrowia!

Zespół Immergas Polska